GRATIS expressfrakt på alla beställningar över 2000 Kr 8-10 dagar från beställning till leverans

BACKYARD DESIGN FAQ

VANLIGA FRÅGOR OCH SNABBA LÖSNINGAR

Vi hjälper dig gärna! För att ge dig tillgång till snabba lösningar och svar på vanliga frågor har vi skapat den här sidan för dig. Om din fråga inte finns med här tveka inte att kontakta vår kundtjänst! Våra representanter hjälper dig gärna!

KONFIGURATION OCH UTFORMNING

Hur fungerar beställningsprocessen?

Backyard Design grundades med målet i åtanke att ge ryttare från hela världen enkel tillgång till anpassningsbar och individuell grafik. Det var detta som fick oss att utveckla Backyard Design Online Configurator!

Processen är ganska enkel - välj din cykel och skapa din design!

Vi har skapat ett snabbval så att du snabbt kan nå din cykel samt en katalog över alla tillgängliga märken och modeller.

När du har valt din cykel skickas du vidare till designvalet. Det är här du väljer en av de många tillgängliga grunddesignerna från vilka du kan skapa ditt personliga kit. Gör ditt val och gå vidare till konfigurationsverktyget.

Detta är hjärtat i Backyard Design. Anpassa din personliga design, justera färger och ändra logotyper, personifiera kitet genom att lägga till ditt namn och/eller nummer och välj bland extrafunktioner som neonfärger eller en matt yta.

När du är klar får du se ett korrektur för din granskning. Det är här du kan se till att alla färger har valts korrekt och att alla logotyper är på rätt plats. Dubbelkontrollera om du lagt till allt du ville ha, som miniplattor eller gaffelklistermärken.

Om något inte skulle vara till din belåtenhet kan du begära ändringar av våra designers genom att använda anteckningsrutan på ditt korrektur. Du har möjlighet att vidarebefordra dem anteckningar om dina önskade ändringar och innan du vet ordet av har vi skickat ett justerat korrektur för att du ska kunna granska det igen.

När ditt korrektur har släppts för produktion börjar vi trycket. Från och med nu dröjer det inte länge förrän vi har din grafik levererad till din dörr!

Varför måste jag välja min plast?

På så sätt kan du försäkra dig om att vi använder rätt mall och att du får rätt utformning för den plast som du använder.

När du är inne i konfiguratorn har du möjlighet att välja mellan alla tillgängliga plastmallar för eftermarknadsplaster precis bredvid valet av årsmodell. En vanlig anledning till detta är till exempel användning av ett Cycra Powerflow-kit.

Skulle du köra olika individuella plaster som en uppdaterad framsida ta kontakt med oss! Vi kan anpassa designen i enlighet med detta i de flesta fall och guidar dig gärna genom processen!

Mitt nummer innehåller en bokstav!

Vi har optimerat våra typsnitt så att du kan lägga till en bokstav till ditt nummer. Du kan helt enkelt ange det i vår konfigurator!

Hur kan jag använda konfigurationsverktyget på rätt sätt?

Konfiguratorn är det perfekta verktyget för att skapa din egen design. Det är det enklaste verktyget på marknaden och vi har förenklat designprocessen genom att dela upp den i tre lägen. 

I läget "Design" kan du ändra din designs accentfärger och anpassa ditt kit med ditt namn och nummer. I det här läget kan du välja en accent genom att klicka direkt på färgen (även genom logotyper) eller genom att välja den dekal du vill ändra från översiktsmenyn. Klicka på "Ditt ID" högst upp i översiktsmenyn eller välj det tomma namn- eller nummerområdet direkt på cykeln för att skriva in ditt ID.

Observera att logotyper inte kan väljas i läget "Design". 

När du har ändrat färgerna på en dekal trycker du på "Confirm" längst ner till höger för att växla tillbaka till menyn för val av dekal. Här har du möjlighet att växla mellan lägena med hjälp av knapparna längst upp. 

I läget "Logos" kan du ändra logotypplaceringar, storlekar och ändra logotyper genom att antingen klicka på dem eller välja respektive dekal och sedan välja den logotyp du vill ändra med hjälp av översiktsmenyn. När du väl har valt kan du byta ut en logotyp med hjälp av de kategorier som visas i menyn eller genom att använda logosökningen högst upp för att leta upp en logotyp. 

Under fliken "Extras" hittar du tillbehör och extras som sträcker sig från miniplattor till specialfinish. Se till att kolla in det innan du slutför din beställning!

Kan jag ladda upp egna bilder?

Absolut! Under designprocessen har du möjlighet att införliva egna bilder i din design med hjälp av alternativet "Custom Logo" i vår konfigurator.

Se till att använda antingen en JPG-, PNG- eller SVG-fil. Om du använder bildfiler ska du ladda upp den högsta upplösningen för bästa utskriftsresultat.

Om din fil är i ett annat format är du välkommen att skicka den till oss så ska vi gärna se om vi kan hjälpa dig! För att införliva logotypen väljer du helt enkelt den logotyp du vill ersätta och använder alternativet "Anpassad logotyp" som du hittar i menyn till höger.

Hur kan jag välja specialfärger?

I vår färgpalett finns en separat avdelning för neonfärger. Observera att vi tar ut ytterligare 25 dollar per vald del (t.ex. 25 dollar för dekaler för kåpan, 25 dollar för frontplattan osv.) upp till högst 100 dollar, på grund av högre materialkostnader.

Naturligtvis kan du alltid kontakta oss vid speciella önskemål så ser vi gärna vad vi kan göra för dig!

Hur kan jag lägga till extra tillbehör som t.ex. minitallrikar eller gaffelklistermärken?

Våra extrafunktioner som miniplattor, gaffelklistermärken eller tillgängliga sätesöverdrag finns under fliken "Extras" i vår konfigurator!

Om fliken inte visas på grund av att en logotyp har valts trycker du på krysset längst ner till höger för att byta meny.

Alternativt kan du hitta våra tillgängliga sätesöverdrag i vår butik.

Kan ni skapa helt anpassade mönster enligt mina specifikationer?

Vi erbjuder i allmänhet bara de mönster som hittats och skapats via vår konfigurator. Vårt onlineverktyg erbjuder otaliga möjligheter och alternativ för att skapa din personliga grafik! Du kommer inte att hitta mer frihet i utformningen av ditt kit någon annanstans!

Naturligtvis är vi medvetna om att det finns önskemål och ändringar som inte går att göra i vår konfigurator. Även om det finns betydligt fler möjligheter än vad det kan verka i början. Om du vill ha en specifik modifiering gjord som verkar bortom vår konfigurator, ta kontakt med oss!

Det är viktigt att du låter oss veta så detaljerat som möjligt vad du har i åtanke exakt så ska vi se vad vi kan göra för dig!

Kopierar ni kit?

Nej, vi kopierar inte design som vi inte själva har skapat. Detta gäller fabriksdesign eller design från andra tillverkare.

Kan ni skriva ut min egen designfil?

Tyvärr har vi haft problem med filer som inte skapats av oss tidigare. Därför erbjuder vi ingen utskriftstjänst för externa filer.

Erbjuder ni individuella dekaler?

Naturligtvis erbjuder vi individuella dekaler för ombeställningar av befintliga designfiler. Alla kraschar och behöver en ersättning då och då!

Du hittar dem på vår beställningssida.

Du kan öppna valmenyn genom att klicka på eller röra vid namnet på den produkt som visas för tillfället (t.ex. "Full Graphics Kit"). När du har lagt en av produkterna i din varukorg kan du använda knappen "Fortsätt handla" i varukorgen för att återgå till beställningssidan och lägga till ytterligare dekaler om det behövs.

Det är viktigt att du anger beställningsnumret för den tidigare designen i anteckningsrutan under kassan så att vi vet vilken design vi ska använda. Tyvärr är det inte möjligt att endast beställa enskilda dekaler från ett kit med ny design.

Vad händer om jag inte hittar min cykel på webbplatsen?

Har vi förbisett en modell? Vi har för närvarande över 300 cyklar som kan konfigureras och vi utökar ständigt vårt produktsortiment. Om din cykel inte är tillgänglig är du välkommen att kontakta oss och berätta vilken cykel du kör!

Din modell kanske redan är under arbete och tillgängliggörs snart!

Kan du skapa en logotyp åt mig?

Vi erbjuder tyvärr ingen designtjänst för logotyper. Om du vill använda egna logotyper i din design behöver vi dem som en JPG-, PNG- eller SVG-fil i högsta möjliga upplösning.

Bilder tagna av logotyper på ett annat grafikkit, reklamartiklar (t.ex. golvmattor med en företagslogotyp) eller tatueringar ger ofta mindre bra resultat och rekommenderas inte att användas i din design.

Om du är osäker på om din logotyp lämpar sig för tryckning är du välkommen att kontakta oss! Vi kan ta en titt på filen och låta dig veta hur logotypen skulle se ut på den färdiga produkten.

Kan jag använda mina logotyper på framtida beställningar?

Vi kan dock använda dina logotyper i vår konfigurator, men då blir de offentligt tillgängliga. Om du vill att vi ska göra dina logotyper tillgängliga online, kontakta oss via e-post!

BESTÄLLNINGAR OCH KLAGOMÅL

Kan jag avbryta min beställning?

Det är i allmänhet möjligt att avbryta din beställning så länge produktionen av din design inte har påbörjats ännu. När vi väl har påbörjat tryckningen kan vi inte avbryta en beställning. Om du vill avbryta din beställning, kontakta vår kundtjänst tillsammans med ditt ordernummer!

Vad gör jag om något går fel?

Med alla tillgängliga cykelmodeller, plaststilar och designalternativ är det tyvärr omöjligt att undvika olyckor helt och hållet. Men om något gick fel med din design eller om något inte skulle vara till din belåtenhet kan du <a href="/kontakt">kontakta oss</a> när som helst så ska vi komma fram till en lösning!

Det är viktigt att du låter oss veta så detaljerat som möjligt vad som gick fel exakt. För att behandla din förfrågan snabbast behöver vi ditt ordernummer tillsammans med bilder av problemen och din cykel om det finns tryck- eller passningsfel.

När passformen är problemet är det ännu viktigare för oss att se hur dekalen appliceras på plasten så bra som möjligt. På grund av plastens form är det tyvärr inte alltid möjligt att fullt ut avgöra ett problem när dekalen bara hålls framför den eller tejpas fast längs kanterna.

Jag stötte på ett problem under betalningen!

Om det uppstod ett problem under betalningsprocessen och du inte blev korrekt vidarebefordrad, kontakta oss! Vi ska ta en titt på vad som hände!

PRODUKT

Hur installerar jag min cykelgrafik?

Så du har fått din anpassade grafik och nästa steg är installationen. För att göra detta så enkelt som möjligt för dig bifogar vi steg-för-steg-installationsinstruktioner med varje beställning av grafik som guidar dig genom processen. Dessutom hittar du en skrapa i din beställning för att hjälpa dig att räta ut grafiken och ta bort eventuella luftbubblor som fastnat under den.

Vår grafik skiljer sig från de flesta andra genom att det krävs att man arbetar med varmluft när man applicerar den. Det är först när grafiken når en viss temperatur som limmet aktiveras och ger ett perfekt fäste. För detta behöver du en värmepistol. En vanlig hårtork duger till exempel inte.

Vi har skapat en video för att guida dig genom processen också. Du hittar den under följande länk!

Kan du installera grafiken åt mig?

Vi erbjuder tyvärr inga dekaler.

Vilken vinyl använder du?

I nära samarbete med en beprövad vinyltillverkare i USA har vi utvecklat vår egen vinyl som skapats med motocross-sportens höga krav i åtanke.

Tack vare vår innovativa luftkanalteknik kan alla instängda luftbubblor enkelt avlägsnas från undersidan av vinylen. Om den appliceras korrekt med hjälp av en värmepistol ger vår vinyl ett perfekt fäste.

En tjocklek över genomsnittet och det specialutvecklade överlaminatet ger lång livslängd även under tuffa terrängförhållanden!

Överlever mitt kit fall?

Det finns naturligtvis inga garantier. Men vår vinyl är tillverkad av det tuffaste materialet och är extra hållbar, särskilt i kritiska områden. Vi vill trots allt att du ska vara nöjd med din grafik!

Om du någonsin skulle behöva ersättningsdekaler kan du beställa enskilda dekaler från vår beställningssida.

För extra skydd kan du välja vår genomskinliga vinyl "Extra Clear" eller "Extra Grip" för att ge ett extra lager för områden med högt slitage, vanligtvis där dina stövlar möter cykeln. De finns i kategorin "Extras" i vår konfigurator!

Min grafik fastnar inte!

Trots deras hållbarhet och sammansättning finns det alltid områden med hög friktion som kan orsaka problem.

Om du någonsin stöter på problem, kontakta oss så ser vi gärna vad vi kan göra för dig!

SHIPPING

Hur lång tid tar det innan jag får min grafik?

När du har godkänt beviset och betalningen har mottagits för beställningen tar det bara mellan 24 och 48 timmar innan din beställning är redo att skickas. Beroende på ditt fraktland tar det mellan 1 - 3 arbetsdagar för fraktentreprenören att leverera din grafik.

Kan jag betala extra för att påskynda processen?

Vi skickar vanligtvis våra beställningar via UPS express. Det är tyvärr inte möjligt att påskynda fraktprocessen ytterligare.

BYD RELATERADE

Erbjuder ni sponsring?

Absolut! Det är viktigt att notera att vi tar emot ansökningar för nästa säsong varje år i september. Under denna period kan du ansöka genom att skicka in vårt ansökningsformulär.

Berätta vem du är och berätta varför vi ska sponsra dig!

ALLMÄNT

Erbjuder ni återförsäljare priser?

Vi erbjuder villkor för partnerskap! Ta kontakt med oss och ge oss en snabb bild av vem ni är och ge oss länkar till er webbnärvaro samt er uppskattade årliga inköpsvolym!

Hur kan jag kontakta dig?

Du kan nå oss när som helst via e-post på info@backyarddesignusa.com! (Utom under helgen) Vi ser fram emot att höra av oss!

Varför ska jag registrera mig på er webbplats?

Med ett konto kan du hålla koll på dina beställningar och spara en design permanent för senare återanvändning.

Detta är inte möjligt utan ett konto. Design som lagras i din varukorg sparas till exempel bara tillfälligt.

Om du någonsin skulle behöva beställa om dekaler är detta också det enklaste sättet att återskapa tidigare ordernummer. Du kan också ange önskade betalningsmetoder och kontouppgifter för att underlätta kassan!

HAR DU FORTFARANDE FRÅGOR? KONTAKTA OSS NÄR SOM HELST!